Inleiden, 2 – Induction, 2

Nederlands

Tja… Nadat ik iets van 30 minuten aan een machine had gehangen die de hartslag van de baby en de activiteit van mijn baarmoeder registreert, kwam het volgende aan het licht: ik heb waarschijnlijk al weeën, al zijn ze erg licht (hoge pijngrens). Ook staat mijn baarmoederhals al open (bijna 2 cm) en is aardig zijn ding aan het doen. Nu heb ik dus weer een afspraak staan voor morgenochtend om half 8 (onmenselijke tijd!) om te zien of vanavond mijn vliezen willen breken, of dat ik in ieder geval nog een goede nacht slaap kan krijgen. Als het vanavond niet doorzet, zullen zij mijn vliezen voor me breken. Hoe dan ook: het zal allemaal niet lang meer duren 🙂

English

Well… After I spent some 30 minutes hooked up to a machine which registered the baby’s heartbeat and my uterine activity, the following thing came to light: I probably have contractions already, even though they’re very light (high pain threshold). My cervix is also dilated already (almost 2 cm) and generally doing what it’s supposed to do. So now I have another appointment for tomorrow morning at half past 7 (barbaric time!) to see of my waters want to break tonight, or to at least give me another good night’s sleep. If the labor doesn’t progress tonight, they will break my waters for me. In any case: it won’t be long now 🙂

5 Comments (+add yours?)

  1. bookdragonette
    Oct 05, 2010 @ 00:08:09

    Iedereen wordt ongeduldig onderhand. Sterkte, zus!

    Reply

  2. Sandra
    Oct 07, 2010 @ 21:15:42

    Hey gefeliciteerd met jullie dochter!! Ik heb net via de mail gelezen van een trotse opa en oma dat jullie dochter dan eindelijk is geboren!! Veel geluk, liefde en gezondheid toegewenst van ons en geniet er lekker van!!
    Liefs van Theo, Sandra, Robin en Nicky xxxx
    ps ik weet alleen nog niet hoe ze heet…

    Reply

  3. Muriël
    Oct 09, 2010 @ 07:45:29

    Man oh man…
    Ze maakt het wel spannend he?

    Reply

  4. Gerard & Henny Kerkhof
    Oct 13, 2010 @ 01:18:44

    Ha Brian en Frances,

    Hingen er vorige week in de straat een paar “vreemde”vlaggen te wapperen. Blijkt dat jullie de trotse ouders geworden zijn van een dochter. Onze hartelijke felicitaties en geniet ervan. wij nemen aan dat het met moeder en dochter goed gaat.

    Groetjes Gerard & Henny

    Reply

  5. Trackback: 2010 in review « Nieuw-Zeeland: here we are!

Let us know what you think :-)

