Zwangerschaps update – Pregnancy update – 41w2d

Nederlands

Aangezien de kleine nog geen zin heeft om de wijde wereld te verkennen, ben ik vandaag naar de verloskundige geweest om me te laten strippen. Het goede nieuws is dat mijn lijf wel al bezig is om zich voor te bereiden op de bevalling. Het slechte nieuws is dat dat niet betekent dat het hele gebeuren eerdaags gaat beginnen… Waarschijnlijk word ik zondagavond of maandagmiddag (daar word ik over gebeld) ingeleid. Daar gaan iets van 2 pogingen overheen, en als dat niet werkt worden de weeën opgewekt. Helaas mag ik tegen die tijd dan niet meer in bad bevallen. Aangezien ze de bevalling van buitenaf in gang hebben gezet moet de baby heel secuur in de gaten gehouden worden. Dat gaat niet in een laag water… Vooruit kleine, het is mooi geweest. Buiten is het een prachtige lentedag. Kom ons begroeten en bespaar je moeder een hoop ellende 😉

English

Since the wee one isn’t in a hurry to explore the great wide world, I went to the midwife today to get a stretch and sweep. The good news is that my body has started to prepare itself for the labour. The bad news is that this doesn’t mean that the whole shebang will start in the next few days… I will probably be induced on Sunday evening or Monday afternoon (they’ll call me about that). They’ll give that about 2 tries, and if that doesn’t work they’ll start the contractions manually. Unfortunately I won’t be allowed to give birth in a bath when that happens. Since they started the labour without my body’s permission they need to monitor the baby really closely. That doesn’t work if you’re submerged… Come on, little one, the fun part is over. It’s a beautiful spring day outside today. Come and say hi and save your mother a whole lot of pain 😉

3 Comments (+add yours?)

  1. Sandra
    Oct 01, 2010 @ 18:46:26

    Nou sterkte met die zware laatste loodjes, gelukkig is je moeder bij je Frances. Kan me voorstellen dat dat heel prettig is!
    Liefs Sandra

    Reply

  2. Iwan
    Oct 02, 2010 @ 07:34:14

    He Francis,

    Heel veel sterkte de komende dagen. Ik hoop voor je dat je snel kunt genieten (tussen de gebroken nachten, vieze luiers, huilbuien en spuugvlekken op je kleren) van jullie kleine meid.

    Brian kennende (he Brian) zal hij je wel veel tot steun zijn. Ik ben erg benieuwd naar de foto’s van de kleine. Die van ons begint nu aardig uit te deuken.

    Mzzl,

    Iwan

    Reply

  3. Mama
    Oct 02, 2010 @ 20:13:09

    Hoi Lieverd,

    Wat jammer dat het nu zo moet gaan,helemaal niet volgens de planning.Maar als ze er eenmaal is ben je het zo weer allemaal vergeten,nog even meisje hou je goed en sterkte,we denken elke dag aan je .

    Liefs Mama.

    Reply

Let us know what you think :-)

