Zwangerschaps update – Pregnancy update – 40 weeks

Nederland

Vandaag is mijn uitgerekende datum! Kom er maar uit mevrouw, je mag nu! … Wacht eens even, ze zit er nog steeds. Blijkbaar heeft ze niet zoveel haast. Gisteren is de VK bij mij thuis langsgekomen, op de vestiging zelf konden ze me niet plaatsen. Alles nog steeds goed (bloeddruk, positie, hartslag), dus het is gewoon afwachten geblazen. Ze is zover ingedaald als ze maar kan, en ik krijg erg veel oefenweeën de laatste tijd, maar blijkbaar zegt dat niet zoveel. Mijn volgende afspraak is voor vrijdag over een week. Dan ben ik 41w2d en word ik gestript. Ook wordt er dan gelijk een afspraak gemaakt voor een paar dagen later om me in te leiden, voor als het strippen niet werkt. Dat zal dan wel de maandag erna worden. Pfff, ik hoop dat het allemaal niet nodig zal zijn, en dat ze ons eerdaags met haar komst zal verblijden 🙂

English

Today is my due date! Come on out now miss, you’re allowed now! … Wait a minute, she’s still staying put. Apparently she’s not in that much of a hurry. Yesterday the midwife visited me at home, they didn’t have room for me at the clinic. Everything is still fine (blood pressure, position, heart rate), so now all we can do is wait. She has dropped as much as she can, and I’ve been getting a lot of Braxton Hicks lately, but apparently that doesn’t mean much. My next appointment is for a week on Friday. I’ll be 41w2d by then and I’ll get a stretch and sweep. She will then also make an appointment for me to be induced a couple of days later, in case the stretch and sweep doesn’t do what it’s supposed to. That’ll probably be the following Monday. Pfff, I hope this all won’t be necessary and that she’ll surprise us with her presence very soon 🙂

1 Comment (+add yours?)

  1. Annica
    Sep 23, 2010 @ 05:27:05

    Sterkte met de aller.. aller … aller laatste loodjes. Ze zeggen niet voor niets dat de laatste loodjes het zwaarste wegen 😉
    Mijn gedachten zijn iedere dag bij jullie. Hopelijk zal jullie meisje zich snel aandienen zonder alle poespas!
    Veel liefs,
    Annica.

    Reply

Let us know what you think :-)

