ZW update – Preg update

Nederlands

De zwangerschap vordert nog steeds gestaag. Dochterlief laat graag merken dat ze bestaat door mij trappen te verkopen wanneer ze denkt dat ik het nodig heb. Bij voorkeur als ik 5 minuten lang stil zit of sta. Gelukkig kan ze nog niet bij mijn ribben komen, hoewel dat waarschijnlijk niet lang op zich laat wachten. Gelukkig ben ik geen korte meid, ze heeft meer afstand af te leggen voordat ze mijn ribben kan raken πŸ˜€ Voor de rest heb ik heb ik een paar kwaaltjes: ik raak buiten adem als ik de trap oploop, als ik uitslaap doen mijn heupen pijn (waarschijnlijk omdat mijn buik er zo aan hangt?) en ik kan niet meer zo hard schreeuwen als vroeger. Zelfs mijn stembanden zijn moe… πŸ™‚ Nou ja, het valt allemaal wel mee. Volgens de verloskundige heb ik een zwangerschap volgens het boekje. Hoera! Foto is mijn buik met 24w3d.

English

The pregnancy is toddling along nicely. Daughter dearest like to let us know that she exists by kicking me in the guts when she thinks I need it. Usually when I sit/stand still for longer than 5 minutes. Fortunately she isn’t able to reach my ribs yet, although that probably won’t take long. It’s a good thing that I’m not a short girl, she has more distance to cover before she can actually hit my ribs πŸ˜€ Apart from that I only have a few complaints: I get out of breath when I walk up the stairs, when I sleep late my hips start to hurt (probably because my bump keeps pulling on them?) and I can’t yell as loud as I used to. Even my vocal cords are tired… πŸ™‚ Oh well, it’s all fine. According to the midwife I have a textbook pregnancy. Hurrah! The pic shows my bump at 24w3d.

4 Comments (+add yours?)

  1. Mama
    Jun 09, 2010 @ 01:10:13

    Lieverd, wat ziet het er goed uit die buik van je,zo krijgen we toch nog een beetje mee van je zwangerschap.
    Het is zo raar, het idee dat er straks als wij komen een kindje is,het lijkt dan wel of het uit de lucht is komen vallen.
    Doe rustig aan,luister naar je lichaam dat is heel belangrijk want de zwaarste maanden komen nog en daar moet je wat reserve voor houden.

    Dikke kus van ons,Mama en Papa.

    Reply

  2. bookdragonette
    Jun 09, 2010 @ 03:34:34

    Looking good, Sis! Houden zo, dan kom je er wel. πŸ™‚

    Reply

  3. Hannele
    Jun 09, 2010 @ 03:36:06

    Wat wordt ze toch groot, mijn kleindochter.
    Nog even volhouden, lieverd, je bent al over de helft.

    Ik houd van jullie,

    mam

    Reply

  4. brigitte
    Jun 29, 2010 @ 01:12:41

    Hoi,

    Mooi om je buik zo te zien. Echt genieten.
    Een meisje… wat fantastisch!

    Fran, hou je heupen in de gaten. Kan een begin zijn van bekkeninstabiliteit (ten minste, dat je er last van hebt)

    Het gaat nu alweer snel hoor, bijna 28 weken. Het kindje is nu al levensvatbaar. Wat betreft je ribben, maak je maar niet druk hoor, die kleine gaat het lekker compenseren zodra ze erbij kan, hihi

    liefs brigitte

    Reply

Let us know what you think :-)

