Zwangerschaps update – Pregnancy update

Nederlands

Jawel, mijn zwangerschap vordert gestaag 🙂 Komende zaterdag (1 mei) hebben we de 19 weken echo. Dan gaan ze kijken of alles of de goede plek zit (armen, benen, organen e.d.) en komen we er hopelijk ook achter of we een zoon of een dochter krijgen! En ja, dat zullen we ook aan jullie vertellen 🙂 Voor de rest gaat alles zijn gangetje, geen klachten afgezien van vermoeidheid en een wisselvallige eetlust. Het ene moment gaat alles naar binnen, het volgende heb ik helemaal geen trek meer. Het is heel gek. Mijn zwaartepunt verlegt zich ook iedere dag, dus heb ik meer de neiging om te struikelen. Ook laat ik (nog) vaker dingen uit mijn handen vallen. Het leven is zwaar 😉 Nog maar 21-en-een-halve week te gaan!

De grootouders in spé hebben al een paar cadeautjes opgestuurd voor de baby en de trotse ouders (zie foto). We hebben het volgende ontvangen:

  • Een compleet pakje (jasje + broekje)
  • Een rompertje
  • 3 Paar sokjes
  • Een paar slofjes
  • 3 Slabbetjes
  • Een sabbeldoek voor de baby
  • 2 Boeken: ‘9 maanden blij’ en ‘Het jonge vadersboek’
  • Een CD met symphonische rock
  • Olie tegen zwangerschapsstriemen

Ook staat hieronder een foto van mijn buik met 18 weken en 4 dagen. Het gaat aardig de goede kant uit 🙂

English

Yes, my pregnancy continues at a steady pace 🙂 Upcoming Saturday (1st May) we’ll be having the 19 week ultrasound. Then they’ll look and see if everything is in the right place (arms, legs, vital organs etc) and we’ll hopefully find out if we’re having a son or a daughter! And yes, we’ll be telling you as well 🙂 Apart from that everything is going fine, no complaints except from tiredness and a varying appetite. One moment I can”t stop eating, the next I’m not hungry at all. It’s all very weird. My center of gravity is also changing every day, so I tend to stumble over my own feet a lot more. Also I let things drop from my hands (even) more often. Life is very hard 😉 Only 21-and-a-halve weeks to go!

The grandparents to be have already sent some presents for the baby and the proud parents (see picture). We have received the following:

  • One complete suit (jacket and pants)
  • An onesie/singlet
  • 3 Pairs of socks
  • A pair of bootees
  • 3 Bibs
  • A piece of cloth for the baby to suck on
  • 2 Books: ‘9 months happy’ en ‘The book for young fathers’
  • A CD with symphonic rock
  • Oil that will help against stretchmarks

You will also see above a picture of my bump at 18 weeks and 4 days. It’s progressing nicely 🙂

2 Comments (+add yours?)

  1. Hannele
    Apr 26, 2010 @ 00:24:15

    Onhandigheid is niet zo vreemd, zoals je zegt: alles verandert, inclusief je zwaartepunt en manier van bewegen. Vervelend, maar niet erg.
    Ik ben zo vreselijk blij voor jullie, ik heb er gewoon geen woorden voor. Als het op mijn werk een beetje tegenzit en ik denk even aan je zwangerschap, dan staat de wereld even stil en vergeet ik al het andere.
    Jullie krijgen trouwens felicitaties van mijn online DnD groep.

    Ik houd van jullie,

    mam

    Reply

  2. bookdragonette
    Apr 27, 2010 @ 02:16:54

    Eigenlijk is Kowai geen symphonische rock. Yes, dat is symphonische rock. Ik denk dat ik met mijn gedachten heel erg anders zat toen ik dat opschreef. 😉

    Je ziet er goed uit, uk. 🙂

    Reply

Let us know what you think :-)

