Paardrijden – II – Horseback riding – II

Nederlands

Ondertussen is mijn spierpijn genoeg afgezwakt om over het paardrijden te kunnen schrijven 😉 Ik rij nu bij Ravensteed Equestrian Centre, en de eerste les beviel me prima. De lerares had me op Kyra neergezet, een voormalig dressuurpaard. Ze kent alle passen en reageert prachtig. Je moet haar alleen wel een lossere teugel geven want anders trekt ze je uit je vingers (heb er een blaar aan overgehouden :)) Het grootste gedeelte wist ik zelf ook allemaal nog, maar ik moet mijn zit nog terugkrijgen, en mijn uithoudingsvermogen. Heb het begin van deze week krom gelopen van de spierpijn…

Komende zaterdag weer! 😀

English

By now my muscle ache has abated enough for me to write about the horseback riding 😉 I’m riding with the Ravensteed Equestrian Centre, and the first lesson went just fine. The teacher put me on Kyra, a former dressage horse who knows all the moves. You do need to give her a loose rein or otherwise she’ll pull them out of your hands (I got a blister because of that ;)) I remembered almost everything myself as well, I just need to get my seat back, and my endurance. I spent the first half of this week suffering agonies of muscle aches…

Going again coming Saturday! 😀

1 Comment (+add yours?)

  1. mama
    Aug 12, 2009 @ 20:30:29

    Zie je wel dat je het niet verleert,een beetje spierpijn is wel normaal als je al een tijdje niet gereden hebt.
    Ik heb even op hun side gekeken,kun je ook buitenritten maken daar,dat lijkt mij schitterend om te doen daar.
    Nog veel rijplezier.

    Liefs Mama.

    Reply

Let us know what you think :-)

