Paardrijden – Horseback riding

Nederlands

Afgelopen zaterdag zijn we naar maneges wezen kijken om te zien welke me het meest bevalt. De conclusie die je kunt trekken is dat ze hier heel anders georganiseerd zijn dan in NL, veel informeler. De manege waar ik nu ga rijden heeft de paarden niet in stallen staan, ze lopen allemaal buiten op het weiland 🙂 Lijkt me wel gezelliger voor ze, het zijn immers kuddedieren. Ben erg benieuwd of ik het nog een beetje kan, zaterdag 1e les! Nu nog bij de beginners, en als blijkt dat ik ze qua ervaring voorbijstreef word ik op een andere les gezet 🙂

English

Last Saturday we drove around looking at riding schools to see which one suited me the most. You can draw the conclusion that the schools are organised here much differently than in NL, much more informal. The school I’m going to ride at now doesn’t keep the horses in boxes, they’re all outside in the paddock 🙂 Seems more cosy for them, they are herd animals after all. I’m very curious to see if I can still do it, first lesson on Saturday! I’m with the beginners for now, and if I surpass them they’ll put me on a different lesson 🙂

2 Comments (+add yours?)

  1. Menno, Fenna en Fay
    Aug 04, 2009 @ 06:05:10

    dat is leuk als de teugels maar aan de goede kant zitten dan lukt het wel .
    het is fijn te horen dat het allemaal lukt voor jullie tot bels

    Reply

  2. Sandra
    Aug 10, 2009 @ 04:55:14

    Hello there down under!

    Hoe is het? Beetje stil aan het front zie ik..dan ga ik ervan uit dat jullie het veel te druk hebben..is een goed teken!?

    Alweer 3,5 maand zijn jullie er nu..wat gaat de tijd snel..nog geen spijt van de beslissing? En Frances heb je het nog steeds naar je zin op je werk? Is je proeftijd al voorbij of komt dat tijdstip nog?

    Blijft het voor jou nog steeds moeilijk een baan te vinden brian? Dat is wel jammer natuurlijk. Komt vast goed..heb geduld.

    Tja terwijl jullie ws met een dikke jas lopen is het hier sinds jaren weer erg prettig vertoeven…laat ik het niet te hard roepen want voor je het weet horen de regengoden het..haha

    We hebben niet zo’n verre bestemming uitgekozen als jullie; Duitsland, Belgie en Nederland..maar doordat we in 2 blokken zijn gegaan leken de 3 wel 6 weken!!! Dan doe je het volgens mij wel goed toch!

    Wij staan begin september weer op schiphol om een kiwi in te halen..een iets oudere kiwi van ongeveer begin 70! Mijn ome Bert…hij is 20 jr geleden voor het laatst hier geweest. Jullie laten er toch niet zoveel tijd tussen zitten??
    Maar we hebben er wel zin in om weer richting het vliegveld te gaan ondanks dat we zelf niet gaan vliegen. Hij blijft ook voor 2 mnd of langer..is wel gezellig hoor!
    En de kiwi in avifauna hebben we ook al een aantal malen aanschouwt!! Sinds een paar maanden woont hij hier..leuk ding hoor!
    Al wel gehospitaliseerd want hij loopt steeds hetzelfde rondje dat is wel zielig vind ik…

    Nou een dikke kus van ons en tot horens maar weer xx
    Theo, Sandra, Robin en Nicky

    Reply

Let us know what you think :-)

