1e werkdag – 1st workday

Nederlands

Vandaag mijn eerste werkdag gehad. Het ging wel zoals verwacht: er komt een hele hoop informatie en namen op je af, en uiteindelijk denk je: “Dat komt allemaal later wel”. Mijn computer is nog niet aangekomen (woensdag), dus voorlopig zit ik op de reserve laptop die ze ook wel het ‘vliegdekschip’ noemen. Geen wonder, het ding weegt een ton, maar hij werkt 🙂

Iedere dag rond 10 uur gaan we met zijn allen koffiedrinken, en ik ben de enige van de kliek die hem zwart drinkt. Mijn bakkie was sterk genoeg om een bank mee op te blazen, geen wonder dat ze allemaal aan de cappuccino zitten!

Ik zit met 4 anderen op een kamer, gezellig muziekje op de achtergrond, maar het kan gezelliger. Zodra onze spullen zijn aangekomen maar een paar Metallica / Rammstein / Shinedown / Disturbed / Nightwish / Demons & Wizards / etc CD’s meenemen en hun smaak wat bijschaven 😉

Later meer als ik wat meer daagjes heb meegedraaid 😀

English

Today I had my first day at work. It largely went as expected: you get a whole lot of info and names at once and eventually you think: “I’ll figure it out later”. My computer hadn’t arrived yet (Wednesday), so for now I’m working on the reserve laptop which is also dubbed the ‘aircraft carrier’. No wonder, the thing weighs a ton, but it works 🙂

Every day around 10am we all go for a coffee, and I’m the only one in the gang who drinks it black. My cuppa was strong enough to blow up a bank, no wonder everyone else drinks cappuccinos!

I’m in a room with four other people, with some nice music in the background, but it could be nicer. When our stuff arrives I’ll need to bring some Metallica / Rammstein / Shinedown / Disturbed / Nightwish / Demons & Wizards / etc CD’s with me and work on their taste 😉

More later when I’ve worked a few more days 😀

3 Comments (+add yours?)

  1. bookdragonette
    May 12, 2009 @ 02:30:08

    I got stumped on Shinedon, but given the list I can make an educated guess as to their genre.

    Be gentle, ok? It’s never easy to suddenly change your musical tastes. 😛

    Reply

  2. Hannele
    May 12, 2009 @ 09:57:58

    Hoi lieverds,

    Ik ben blij te horen dat alles goed gaat. En de meubels komen over een maandje al aan? Fijn dat jullie dan al een huis hebben om ze in te zetten.
    Succes met het bijschaven van de muzieksmaak van je collega’s, dat kan nog een hele klus worden. 😉
    Veel plezier met het “kamperen” in jullie nieuwe huis. Wanneer trekken jullie er in?

    Ik houd van jullie,
    mam

    Reply

  3. natasja
    May 13, 2009 @ 04:32:16

    jullie een nieuw huis, ik ook een nieuw huis.
    wat betreft de muziek keuze…..succes met het om turnen van je college!!! en college van frances…ook succes en neem oordopjes mee.

    liefs en dikke kus natas en sem

    Reply

Let us know what you think :-)

