Sollicitatie – Interview

Nederlands

Vandaag was mijn sollicitatiegesprek, en hij is erg goed gegaan! Ik heb er bijna 3(!) uur gezeten, en in die tijd ben ik helemaal doorgelicht. De volgende vragen kwamen voorbij:

  • Kijk eens naar deze webpagina / applicatie. Wat zou je aan het uiterlijk veranderen?
  • Hoe bepaal je de kleuren voor een programma / website?
  • Schrijf de XAML die deze UI nabootst
  • Beschrijf deze kamer in XML
  • Schrijf twee functies in C# die het volgende doen:
    • De woorden in een zin omdraaien (“Mijn naam is Frances” wordt dan “Frances is naam Mijn”)
    • De hoek bepalen tussen de uurwijzer en de minutenwijzer van een analoge klok voor een bepaalde tijd

Verder veel gepraat over het bedrijf, wat ik leuk vindt, etc. Het resultaat is dat hij me graag aan wilt nemen (wel eerst 3 maanden proeftijd). Cool! Ik ga er een weekendje over slapen en laat het hem maandag wel weten. Het werk en het bedrijf trekken me wel, qua sfeer klinkt het erg als Fugro. Lekker informeel en flexibele werktijden ๐Ÿ™‚

English

Today was my interview, and it went very well! I was there for almost 3(!) hours, and in this time I’ve been examined quite thoroughly. The following questions came up:

  • Have a look at this webpage / application. What would you change of it’s appearance?
  • How do you determine the colors to use for a website / application?
  • Write the XAML that describes this UI
  • Describe this room in XML
  • Write two functions in C# which do the following:
    • Reverse the words in a sentence (“My name is Frances” then becomes “Frances is name My”)
    • Determine the angle between the hour hand and minute hand of an analog clock for a certain time

Then we talked a lot about the company, what I like, etc. The end result is that he’s eager to hire me (3 months trial first). Cool! I’m going to sleep on it this weekend and let him know on Monday. Both the work and the company quite appeal to me, regarding the atmosphere it sounds very much like Fugro. Nice and informal and flexible working hours ๐Ÿ™‚

5 Comments (+add yours?)

  1. Sandra
    May 01, 2009 @ 20:52:47

    Jeetje zeg dat was zeker een lang soll.gesprek..nou ben benieuwd maar het klinkt allemaal vrij goed!

    Ja en koninginnedag liep inderdaad heel anders, ook in Alphen was het programma versoberd en binnen. Ik begreep van Theo net dat de dader overleden is..heel erg voor de nabestaanden.

    Jullie vieren voortaan queensday op een andere dag, ben wel benieuwd hoe ze het daar vieren..

    Groetjes Sandra

    Reply

  2. Bayram & Natasja
    May 01, 2009 @ 21:29:23

    Dat zou natuurlijk wel te gek wezen als je al zo snel een baan zou vinden!

    Reply

  3. Menno, Fenna en Fay
    May 01, 2009 @ 23:24:37

    Wat een geweldig nieuws over je eventuele nieuwe baan, super!! Ben benieuwd.
    Fijn ook dat Jerome het goed doet, hoe lang moet hij daar nog blijven.
    Hier alles goed, heerlijk weer en ondanks de verschikkelijke gebeurtenis toch een leuke Koninginnedag gehad.
    Veel liefs
    Menno, Fenna en Fay

    Reply

    • Brian Frances
      May 02, 2009 @ 08:44:19

      Dank je, wij zijn er ook erg blij mee! Ik ben gewoon goed ๐Ÿ˜‰

      Reply

      • Hannele
        May 04, 2009 @ 07:47:50

        Gewoon goed? Gewoon een goudhaantje bedoel je.
        Binnen een week een baan, dat is geweldig! ๐Ÿ˜€
        (Komt het land binnen, 2 afspraken voor een sollicatiegesprek, 1 in de pen, voert 1 gesprek en krijgt de baan aangeboden. Hoe doet ze het?)
        Moet je nog onderhandelen over het salaris of bieden ze nu al meer dan genoeg om met zijn tweeรซn van te leven?

        Ik houd van jullie,

        mam

Let us know what you think :-)

