Job – revisited

Nederlands

Hmmm… Heb uiteindelijk een reactie gekregen op mijn laatste e-mail naar het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb:

Hi Frances,

Sorry voor het late antwoord. We zijn aan het kijken hoe we het software development team op willen zetten, en de locatie is ook nog niet bepaald. De keuze bestaat uit Auckland, Hamilton, Wellington, en Christchurch. Ik verwacht dat we over een maand of twee gaan beginnen met de sollicitatieprocedures. Meestal zetten we de vacatures neer op onze eigen site en op http://www.seek.co.nz, maar misschien dat we deze keer een uitzendbureau inschakelen.

Vriendelijke groet,
*Ander persoon*

Hij laat het hier wel erg open allemaal. Maar een mailtje teruggestuurd, wat samengevat neerkwam op: wat moet ik doen in de tussentijd? Wil je het me laten weten wanneer jullie gaan beginnen? Het antwoord:

Hi Frances,

Ja hoor, ik laat het je graag weten wanneer we gaan beginnen en hoe je je het beste aan kunt melden.

Vriendelijke groet,
*Ander persoon*

Daar laat ik het maar even bij. Als ik over twee maanden nog niets van ze gehoord heb, hang ik weer aan de bel.

Dilbert on job interview

Dilbert on job interview

English

Hmmm… Finally got a reaction on the last e-mail I sent to the company where I’ve applied for a job:

Hi Frances,

Apologies for the tardy response. We are in the process of determining the best structure for our systems development team and the location is not yet decided either. Options include Auckland, Hamilton, Wellington, and Christchurch. I expect we will be ready to begin recruiting in a month or two. We typically list vacancies on our own website and on http://www.seek.co.nz, but we may also use a recruitment agency next time around.

Regards,
*Other person*

This leaves a lot open to interpretation. Sent an e-mail back which basically said: what should I do in the meantime? Will you let me know when you start? The answer:

Hi Frances,

Yes, I’d be happy to let you know when recruiting starts and how best to apply.

Regards,
*Other person*

Well, I’ll leave it at that for now. If I don’t hear from them in two months, I’ll be banging on their door again.

1 Comment (+add yours?)

  1. Trackback: Job - 2 « Nieuw-Zeeland: here we come!

Let us know what you think :-)

